Rekrutacja 2023
Informacje ogólne
Rekrutacja śródroczna
INFORMACJA DLA KANDYDATÓW, KTÓRZY ZOSTALI ZAKWALIFIKOWANI DO PRZYJĘCIA NA STUDIA DRUGIEGO STOPNIA
UWAGA!!!
Kandydaci przyjęci na studia stacjonarne drugiego stopnia w rekrutacji letniej 2022/2023 muszą złożyć rezygnację, aby zostać przyjętym w rekrutacji śródrocznej.
UWAGA!!!
W przypadku składania dokumentów bezpośrednio w Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej zaleca się założenie maseczki oraz zdezynfekowanie dłoni.
UWAGA!!!
Kandydat, który został przyjęty na studia (po złożeniu w terminie dokumentów), jest zobowiązany do wpłacenia 22 zł za legitymację na to samo konto, na które wpłacał opłatę rekrutacyjną. Dla osób zwolnionych z opłaty rekrutacyjnej zostanie automatycznie wygenerowany numer konta, na które będzie trzeba wnieść tę opłatę.
Informacje | Studia w Toruniu |
---|---|
Wymagane dokumenty |
Dyplom wydany za granicą W przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów wyższych został wydany za granicą, kandydat składa poświadczoną przez UMK kserokopię uwierzytelnionego lub opatrzonego apostille oryginału dokumentu, uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany i który został uznany za równoważny z odpowiednim polskim dyplomem uprawniającym do ubiegania się o podjęcie studiów drugiego stopnia oraz jego przysięgłe tłumaczenie na język polski – oryginał dokumentu do wglądu. Do dyplomu uzyskanego za granicą kandydat zobowiązany jest dołączyć informację o uzyskanych uprawnieniach do kontynuacji nauki na odpowiednim poziomie w państwie, w którego systemie edukacji wydano dyplom, w tym o uprawnieniach do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe oraz o zakresie tych uprawnień. Dokument powinien być wydany lub potwierdzony przez uczelnię lub instytucję edukacyjną albo przez władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom ukończenia studiów. Dyplom uczelni wyższej musi być zalegalizowany, przetłumaczony i uznany w Polsce za równoważne z odpowiednim polskim dyplomom. W przypadku gdy dyplom ukończenia studiów uzyskany za granicą podlega uznaniu w Polsce, w trybie nostryfikacji przez radę jednostki organizacyjnej uczelni, kandydat jest zobowiązany przedstawić zaświadczenie stwierdzające jego równorzędność z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów wyższych, w jak najkrótszym terminie, ale nie dłuższym niż do dnia 30 marca br. W przypadku niedopełnienia tego wymogu student zostanie skreślony z listy studentów. |
Termin składania dokumentów | od 13.02.2023 r. (poniedziałek) – 28.02.2023 r. (wtorek) godz. 15.00 |
Miejsce składania dokumentów | REKTORAT (parter, pokój 21), ul. Gagarina 11 |
Adres przesłania dokumentów | Uczelniana Komisja Rekrutacyjna UMK ul. Gagarina 11 87-100 Toruń |
Skrócona instrukcja rekrutacji dla Kandydata na studia stacjonarne I stopnia:
- Zarejestrowanie się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
- Wybór przedmiotów i poziomu egzaminów maturalnych, które uprawniają kandydata do ubiegania się o przyjęcie na wybrane kierunki studiów UMK.
- Wybór dowolnej liczby kierunków studiów (spośród wszystkich kierunków oferowanych przez UMK) i ustalenie priorytetów. Należy pamiętać, że najważniejszy dla Kandydata kierunek musi być na pozycji nr 1.
- Należy wpłać wyliczoną przez IRK opłatę rekrutacyjną na wskazany przez system indywidualny numer konta. Liczy się data dokonania przelewu. Informacja o zaksięgowaniu przelewu pojawi się w IRK po 2-3 dniach. Jeżeli jest wnoszona opłata tylko za część wybranych kierunków studiów, ustal priorytety w zakładce “Płatności”.
- Aby być uwzględnionym w procesie rekrutacji należy mieć uzupełnione dane, wprowadzony wynik matury, zaznaczone kierunki studiów i wniesioną opłatę rekrutacyjną w wyznaczonym terminie. Tylko taka rejestracja jest poprawna!
- Zdjęcie w formie elektronicznej powinno być zamieszczone w systemie IRK przed złożeniem dokumentów w Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (zdjęcie będzie umieszczone w formularzu podania o przyjęcie na studia; nie musi być zamieszczone do dnia zamknięcia rejestracji elektronicznej). Zdjęcie otrzyma status „oczekujące na akceptację”. Będzie akceptowane we wrześniu, przed wydrukowaniem legitymacji.
- Kandydaci, którzy są laureatami lub finalistami olimpiad stopnia centralnego lub laureatami konkursów ogólnopolskich muszą dostarczyć zaświadczenie o tytule laureata/finalisty do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej do ostatniego dnia rejestracji.
- Kandydaci, którzy posiadają osiągnięcia sportowe muszą dostarczyć zaświadczenie o osiągnięciach sportowych do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej do ostatniego dnia rejestracji.
- Po ogłoszeniu wyników rekrutacji należy sprawdzić w IRK komunikat w sprawie zakwalifikowania na studia.
- Jeśli na koncie Kandydata w IRK wyświetli się informacja „zakwalifikowany na studia” należy dostarczyć drogą korespondencyjną komplet dokumentów do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej
- Liczy się data dostarczenia dokumentów do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, a nie data nadania!
Szczegółowa instrukcja rekrutacji tutaj.
Opłata Rekrutacyjna – podstawowe informacje
- Wysokość opłaty rekrutacyjnej wynosi 85 zł za jeden kierunek/specjalność studiów, na który prowadzona jest odrębna rekrutacja;
- System naliczy odpowiednią wysokość opłaty w zależności od liczby wybranych kierunków/specjalności studiów;
- Wniesiona opłata musi być zgodna z liczbą wybranych kierunków/specjalności. W przypadku rejestracji na większą liczbę kierunków/specjalności niż wynika to z wniesionej opłaty, kandydat powinien nie później niż w dniu zamknięcia rejestracji na dany kierunek/specjalność wyrejestrować się z nieopłaconego kierunku/specjalności bądź wnieść brakującą opłatę;
- Forma wpłaty pieniędzy na konto jest dowolna. Pieniądze zostaną przelane na indywidualny numer konta wygenerowany przez system IRK podczas rejestracji. Ostateczny termin dokonania opłaty upływa z dniem zamknięcia rejestracji na dany kierunek/specjalność. Liczy się data dokonania wpłaty, a nie data jej zaksięgowania. Potwierdzenie dokonania opłaty będzie widoczne na osobistym koncie rejestracyjnym. Operacja księgowania może potrwać kilka dni. Nie ma możliwości samodzielnego zaznaczenia, że dokonano opłaty;
- Po wpływie opłaty na konto UMK na indywidualnym koncie rejestracyjnym kandydata pojawia się potwierdzenie jej wpłynięcia.
Kierunki stacjonarne pierwszego stopnia (s1)
CHEMIA, CHEMIA KOSMETYCZNA, CHEMIA MEDYCZNA, CHEMIA I TECHNOLOGIA ŻYWOŚCI, CHEMISTRY
Zasady kwalifikacji
- konkurs świadectw dojrzałości. Kandydat wskazuje jeden z przedmiotów, który ma być uwzględniony w procesie rekrutacji;
- Więcej informacji na temat zasad kwalifikacji oraz wymaganego przedmiotu znajduje się tutaj.
Priorytety przy wyborze kierunków
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika stosuje w procesie rekrutacji tzw. system priorytetów.
- UWAGA: Systemem priorytetów objęte są wszystkie kierunki studiów stacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich.
- Kandydat na studia może zarejestrować się na dowolną liczbę kierunków ale przyjęty może być tylko na jeden kierunek.
- System Internetowej Rejestracji Kandydatów ustawia kierunki wg kolejności dokonanych przez kandydata zapisów. Na pierwszym miejscu jest kierunek, na który kandydat zapisał się najwcześniej. Jeżeli kandydat ma inne preferencje, może zmienić kolejność wybranych przez siebie kierunków wybierając link moje studia na stronie głównej osobistego internetowego konta rekrutacyjnego kandydata w IRK. Sporządzona w ten sposób lista zawiera kierunki studiów, na które kandydat się zarejestrował, poczynając od najważniejszego, tzn. od tego, na który kandydat chciałby być przyjęty w pierwszej kolejności.
- Zmian w priorytetach na koncie IRK można dokonywać do 08 lipca do godz. 23:59.
- Po tym terminie możliwość zmiany priorytetów zostanie zablokowana.
Wymagane dokumenty na studia I stopnia (s1)
Więcej informacji na temat wyboru przedmiotu do wskazanie, przeliczników punktów oraz obliczenia wyniku postępowania kwalifikacyjnego znajduje się na stronach poszczególnych kierunków studiów:
Kierunki stacjonarne drugiego stopnia (s2)
CHEMIA ŚRÓDROCZNA, CHEMIA, CHEMIA KOSMETYCZNA, CHEMIA KRYMINALISTYCZNA, CHEMIA MEDYCZNA, CHEMISTRY
Rekrutacja śródroczna | |
Etapy rekrutacji | Terminy |
Rejestracja, wniesienie opłaty rekrutacyjnej | 16.01 – 28.02.2023 r. do godz. 14:59 |
Złożenie wymaganych dokumentów | |
Składanie dokumentów | 13.02 – 28.02.2023 r. do godz. 15:00 |
Ogłoszenie wyników | |
Wyniki rekrutacji śródrocznej | 02.03.2023 godz. 12:00 |
Wymagane dokumenty na studia II stopnia (s2)
Zasady kwalifikacji
Kandydaci przyjmowani są na podstawie złożenia wymaganych dokumentów
Więcej informacji na temat zasad kwalifikacji znajduje się na stronach poszczególnych kierunków: