Przeciwdziałanie dropout
Na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu podejmujemy konkretne działania mające na celu ograniczenie ryzyka przedwczesnej rezygnacji ze studiów, zwłaszcza wśród studentów pierwszych lat. Kluczowym celem jest wsparcie adaptacji, wyrównanie poziomu wiedzy i zapewnienie przestrzeni do indywidualnego rozwoju.
Test diagnostyczny
W pierwszym tygodniu zajęć na kierunku OZE przewidziany jest test diagnostyczny z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii. Test pozwoli na określenie indywidualnych potrzeb studentów z tego zakresu i na tej podstawie zaoferowanie udziału w zajęciach wyrównawczych.
Zajęcia wyrównawcze
W projekcie przewidziano możliwość uczestnictwa w zajęciach wyrównawczych z zakresu matematyki, chemii, fizyki i biologii w wymiarze 20 h w celu uzupełnienia ewentualnych braków wynikających z różnic poziomów wiedzy z tych dziedzin na poziomie liceum.
Indywidualne wsparcie dydaktyczne i mentoring
Studenci mają dostęp do tutorów – nauczycieli akademickich, którzy służą wsparciem merytorycznym i organizacyjnym, pomagając w odnalezieniu się w realiach studiowania oraz wspierają w planowaniu ścieżki kariery.
Program adaptacyjny dla studentów I roku
Na początku pierwszego semestru przewidziano spotkania organizacyjne z koordynatorami projektu, a także specjalne zajęcia/wyjazd integracyjny dla studentów I roku.

ul. Gagarina 7, 87-100 Toruń